Отдел образования
Кормянского райисполкома
Отдел образования
Кормянского райисполкома
ул. Ильющенко, д34, г.п. Корма
Гомельская область, 247173
ВУЧЭБНАЯ ПРАГРАМА
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны.Я, мая сям’я, мой род і родны край (уводнае знаёмства) (1 г.) |
||
1 |
|
Уводзіны. Я, мая сям’я, мой род і родны край (уводнае знаёмства). |
Тэма 1. “Хто Я?” (3 г.) |
||
2 |
|
Адкуль паходзіць маё імя і што яно азначае? Чаму мяне так назвалі? |
3 |
|
Як я магу ўзбагаціць вобраз майго імя? |
4 |
|
Практычная работа: “Хто я?” |
Тэма 2. “Мая сям’я”. (6 г.) |
||
5 |
|
Я і мая сям’я. Склад маёй сям’і. |
6 |
|
Антрапаніміка сям’і. З якіх пакаленняў складаецца мая сям’я? |
7 |
|
Працоўныя і сямейныя дынастыі. Свет захапленняў маёй сям’і. |
8 |
|
Цікавыя традыцыі маёй сям’і. Рэліквіі і ўзнагароды ў маёй сям’і. |
9 |
|
Геаграфія маёй сям’і. |
10 |
|
Практычная работа: “Мая сям’я – мой гонар” (прэзентацыя партфоліа сямей вучняў). |
Тэма 3. “Мой род”. (8 г.). |
||
11 |
|
Што такое род? Куды сягаюць карані радаводу маіх бацькоў? |
12 |
|
Што распавядаюць бабулі і дзядулі, матулі і таты пра сваіх продкаў? |
13 |
|
Характар, адносіны да сябе і людзей, працоўныя традыцыі маіх прашчураў. |
14 |
|
Гаспадарка маіх продкаў? З чаго жылі і што мелі? |
15 |
|
Якіх традыцый прытрымліваліся продкі ў адзенні, правядзенні вольнага часу, адпраўленні абрадаў і святаў? |
16 |
|
Лепшыя якасці маіх продкаў і мае адносіны ад іх. |
17 |
|
Гонар майго роду (паведамленні). |
18 |
|
Практычная работа: “Я і мой род”. |
Тэма 4. Мой радавод (складаем уласны радавод – практычныя заняткі) (10 г.) |
||
19-20 |
|
Як скласці свой радавод. Этапы стварэння радаводу. |
21-22 |
|
Стварэнне генеалагічнага дасье. |
23 -25 |
|
Складанне радаводнага дрэва. |
26 |
|
Завяршэнне працы па тэме “Мой радавод”. |
27-28 |
|
“Свята прадстаўлення радаводаў” (прэзентацыя радаводаў). |
Тэма 5. “Мая вуліца. Мая вёска (мой населены пункт)” (4 г.) |
||
29 |
|
Мая вуліца |
30 |
|
Мая вёска |
31 |
|
Падрыхтоўка да практычнай работы (прэзентацыі вуліцы і вёскі). |
32 |
|
Практычная работа: “Складанне фотапрэзентацый, афармленне сценгазет (і г. д.): “Мая вуліца”. “Мая вёска (мой населены пункт)” |
Тэма 6. “Мая малая радзіма – Кармяншчына” (2 г.) |
||
33 |
|
“Мая малая радзіма – Кармяншчына” |
34 |
|
Конкурс малюнкаў альбо прэзентацыя міні-праектаў:“Кармяншчына – мой гонар”. |
Выніковы занятак (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак: “Што я ведаю пра сваё мінулае, мінулае свайго роду і сваёй малой радзімы”. |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гісторыя Кармяншчыны – частка агульнай гісторыі нашай краіны.(4 г.) |
||
1 |
|
Гісторыка-геаграфічная характарыстыка Кармянскага раёна. Аб назве раённага цэнтра. Адкуль мы ведаем аб гісторыі сваёй малой радзімы. |
2 |
|
Крыніцы вывучэння мінулага нашага краю. Знаёмства з кнігай “Памяць: Кармянскі раён”. Гісторыя вывучэння Кармяншчыны. |
3 |
|
Музей – сховішча гістарычных скарбаў. |
4 |
|
Практычныя заняткі ў музеі (экскурсія ў музей, музейны пакой). |
Раздзел 1. Першабытнае грамадства (15 г.) |
||
Тэма 1. Гісторыя археалагічнага вывучэння Кармяншчыны. Пачатак засялення нашай мясцовасці людзьмі (2 г.) |
||
5 |
|
К. Палікарповіч. Г. Арцёменка. В. Капыцін. У. Будзько. Археалагічная карта Кармянскага раёна. |
6 |
|
Калі і як пачалося пранікненне чалавека на тэрыторыю нашай мясцовасці? |
Тэма 2. Другая і трэцяя хвалі засялення тэрыторыі Кармяншчыны (4 г.) |
||
7 |
|
Краманьёнцы на тэрыторыі нашай мясцовасці. |
8 |
|
Жыццё і заняткі людзей ва ўмовах ледавіка. Паляванне на маманта. |
9 |
|
З’яўленне плямёнаў паляўнічых на паўночных аленяў. Паселішчы сожскай (днепра-дзясніцкай) культуры. |
10 |
|
Грэнск і яго насельнікі (экскурсія ў археалагічны аддзел краязнаўчага музея). |
Тэма 3. Неалітычная гісторыя Кармяншчыны. Эпоха бронзы (3 г.) |
||
11 |
|
“Баявыя сякеры”. Сярэднедняпроўцы. |
12 |
|
Супольнасць тшчынецка-сосніцкай культуры. |
13 |
|
Археалагічныя помнікі эпохі неаліту і бронзы. |
Тэма 4. Эпоха жалеза. (5 г.) |
||
14 |
|
Мілаградская і зарубінецкая культуры. |
15 |
|
Супольнасць кіеўскай культуры. Калочынцы. |
16 |
|
Археалагічныя помнікі Кармяншчыны эпохі жалеза. |
17-18 |
|
Практычныя заняткі ў археалагічным аддзеле краязнаўчага музея. |
Гульня-падарожжа: “Эпоха першабытнасці: падарожжа ў часе і прасторы”(1 г.) |
||
19 |
|
Гульня-падарожжа: “Эпоха першабытнасці: падарожжа ў часе і прасторы”. |
Раздзел 2. Эпоха Сэрэдневякоўя (15 г.) |
||
Тэма 1. Кармяншчына ў час шырокай славянскай каланізацыі. Ранняя гісторыя радзімічаў (3 г.) |
||
20 |
|
Калі і як на тэрыторыі нашага краю пачалося рассяленне славян? Гіпотэзы паходжання рассялення славян. Славяна-балцкае насельніцтва. |
21 |
|
Радзіміцкія тапонімы Кармяншчыны. Роля ракі Сож у жыцці насельніцтва нашага краю. Месца і роля радзімічаў у нашай гісторыі. |
22 |
|
Курганныя могільнікі каля вёсак Хізаў, Стараград і Задуб’е. |
Тэма 2. Палітычнае і знешнепалітычнае становішча краю, пад уладай Кіева, Смаленскай і Чарнігаўскай зямель, ВКЛ (5 г.) |
||
23 |
|
Падзеі 885 і 984 гг. і іх сувязь з нашай мясцовасцю. Гіпотэзы месцазнаходжання бітвы на р. Пяшчане і магчымага ўдзелу нашых продкаў у ёй. |
24 |
|
Землі Кармяншчыны ў складзе Смаленскай і Чарнігаўскай зямель. Чачэрскае княства, чачэрскія ўдзельныя князі. Чачэрск – бліжэйшы гаспадарчы і палітычны цэнтр. Чачэрскі замак. |
25 |
|
Уключэнне зямель рэгіёну ў склад ВКЛ. Асаблівасці становішча ў складзе ВКЛ. Чачэрскі замак у ХІV – ХV стст. – цэнтр палітычнага і гаспадарчага жыцця ў рэгіёне. |
26 |
|
Адносіны з хазарамі і іншымі качэўнікамі: сведчанні летапісаў і вынікі даследванняў вучоных. Мангола-татарская навала: гіпотэзы і рэальнасць. |
27 |
|
Магчымы ўдзел нашых продкаў у бітвах на Сініх Водах 1362 г. і Грунвальдскай 1410 г. |
Тэма 3. Гаспадарчае развіццё і духоўная культура нашага краю (6 г.) |
||
28 |
|
Палюддзе. Бортніцтва і іншыя промыслы: мясцовыя традыцыі. |
29 |
|
Роля Сажа ў гаспадарчым жыцці рэгіёна. Развіццё гаспадаркі ў ХІV – ХV стст. Грашовыя скарбы на тэрыторыі Кармяншчыны. |
30 |
|
Звесткі з “Аповесці мінулых часоў” пра паганскія звычаі нашых продкаў.Духоўная спадчына зямель нашага рэгіёна. |
31 |
|
Сведчанні паганскага мінулага ў мясцовым фальклоры. Паганскія абрады і капішчы. Мясцовыя легенды і паданні пра звычаі і абрады нашых продкаў. |
32-33 |
|
Практычная работа. (Варыянты работы: экскурсія на р. Сож, назіранне прыроднага асяроддзя гістарычнай прасторы нашых продкаў і інш.). |
Віктарына “Наш край у часы сярэдневякоўя” (1 г.) |
||
34 |
|
Віктарына “Наш край у часы сярэдневякоўя”. |
Выніковы занятак (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак “Кармяншчына ў эпоху першабытнасці сярэдневечча” (форма занятка на выбар настаўніка). |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Рэчы Паспалітай (ХVІ – ХVІІІ стст. ) (1 г.). |
||
1 |
|
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Рэчы Паспалітай (ХVІ – ХVІІІ стст. ) |
Раздзел 1. Становішча Кармяншчыны ў ХVІ – першая палове ХVІІ стст.(15 г.) |
||
Тэма 1. Прырода, гаспадарка і адміністрацыйнае падпарадкаванне. Знешнепалітычнае становішча (4 г.) |
||
2 |
|
Змены ў адміністрацыйным дзяленні паводле рэформы 1565 – 1566 гг. Сям’я – вясковая грамада, павет - ваяводства, дзяржава. |
3 |
|
Кармяншчына і навакольны рэгіён у знешнепалітычных канфліктах ВКЛ і Масквой у 1500 – 1535 гг. |
4 |
|
Наш край у гады Лівонскай вайны 1558 – 1583 гг. Становішча нашай мясцовасці ў час знешнепалітычных канфліктаў Рэчы Паспалітай у др. п. ХVІ – першай палове ХVІІ стст. |
5 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне пісьмовых крыніц”. |
Тэма 2. Асаблівасці становішча падняпроўскіх валасцей у складзе ВКЛ. Сацыяльна-эканамічнае развіццё (5 г.) |
||
6 |
|
Валасныя граматы: па дняпроўскім валасцям (1500 г.), Чачэрскай воласці (1547, 1554, 1560 гг.). |
7 |
|
Валасныя граматы Прапойскай воласці (1547, 1554, 1560, 1561 гг.). |
8 |
|
Развіццё гаспадаркі. Асаблівасці становішча розных груп насельніцтва і гаспадаркі нашай мясцовасці. Зяцькавіцкі кірмаш. Сожская шляхта. |
9 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне зместу велікакняжацкіх грамат 1500, 1511, 1518, 1554, 1561 гг. (на выбар настаўніка). |
10 |
|
Змены ў становішчы “чачэрскіх панцырных баяр” паводле граматы Стэфана Баторыя. Судовыя спрэчкі паміж чачэрскімі панцырнымі баярамі і чачэрскімі староствамі. Мясцовыя кварта і гіберна. |
Тэма 3. Чачэрскі замак ў ХVІ – першай палове ХVІІ стст. Вёскі Кармяншчыны ў складзе Чачэрскага і Прапойскага старостваў (5 г.) |
||
11 |
|
Чачэрскі замак як важнейшы цэнтр жыцця нашага рэгіёна. Адносіны насельніцтва часткі тэрыторыі Кармяншчыны да Чачэрскага замка. |
12 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне пісьмовых крыніц”. |
13 |
|
Гандлёва-эканамічныя і культурныя сувязі з Прапойскам. |
14 |
|
Чачэрскія і прапойскія староствы: след у гісторыі. Мясцовая шляхта. |
15 |
|
Першыя пісьмовыя звесткі аб вёсках Кармяншчыны і Карме. |
Наш край у ХVІ – п. п. ХVІІ стст. (1 г.) |
||
16 |
|
Наш край у ХVІ – п. п. ХVІІ стст.” (Форма занятка на выбар настаўніка і вучняў). |
Раздзел 2. Кармяншчына ў другой палове ХVІІ – ХVІІІ стст. (13 г.). |
||
Тэма 1. Становішча ў час войнаў і канфліктаў (3 г.) |
||
17 |
|
Падзеі казацка – сялянскай 1648 – 1651 гг. і 1654 – 1667 гг. у нашай мясцовасці. |
18 |
|
Падзеі Паўночнай вайны 1700 - 1721 гг. Легенда пра паходжанне в. Енцы і рэальныя падзеі. |
19 |
|
Практычная работа: “Вынікі “крывавага патопу” для нашага краю. Вывучэнне статыстычных і іншых дадзеных аб дэмаграфічнай сітуацыі (стратах) у Рэчыцкім і Мсціслаўскім паветах”. |
Тэма 2. Сацыяльна-эканамічнае развіццё нашай мясцовасці (5 г.) |
||
20 |
|
Развіццё рамяства і гандлю ў рэгіёне. |
21 |
|
Становішча розных катэгорый насельніцтва і развіццё гаспадаркі Кармяншчыны ў др. п. ХVІІ – ХVІІІ стст. |
22 |
|
Развіццё гандлёва-эканамічных сувязей з іншымі рэгіёнамі. |
23 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне Інвентароў Чачэрскага староства 1704 і 1726 гг., а таксама “Люстрацыі Чачэрскага староства” (1765 г. ). |
24 |
|
Генеалагічнае практычнае заданне (па жаданні настаўніка і вучняў): вызначэнне шляхецкіх родаў, якія згадваюцца ў “Спісе баяраў Чачэрскага староства” (1726 г.) і прозвішчаў магчымых нашчадкаў у цяперашняй Кармяншчыне. |
Тэма 3. Культурная спадчына і традыцыі нашага краю (5 г.). |
||
25 |
|
Матэрыяльная і духоўная культура нашага рэгіёна. Вывучэнне фальклору. Легенды і паданні. |
26 |
|
Практычная работа: “Апрацоўка і вывучэнне матэрыялу вучнёўскай этнаграфічнай экспедыцыі. Легенды і паданні нашага краю.” |
27 |
|
Уплыў гістарычных працэсаў першага перыяду Новага часу на матэрыяльную і духоўную культуру нашых продкаў. |
28-29 |
|
Практычныя заняткі . Складанне летапісу населенага пункта ў гэты перыяд. (Варыянты: прэзентацыя турыстычнага маршруту, прадстаўленне відэаролікаў і г. д.). |
Экскурсіі па культурна – гістарычным помнікам нашага краю (5 г.) |
||
30-34 |
|
Экскурсіі па культурна – гістарычным помнікам нашага краю (“Залатое кальцо Гомельшчыны” і інш., на выбар настаўніка і вучняў) |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак. Краязнаўчая гульня “Наш край у ХVІ – ХVІІІ стст.” |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Расійскай імперыі. Гістарычныя крыніцы вывучэння мінулага нашага краю ў ХІХ – пачатку ХХ стст. (2 г.). |
||
1 |
|
Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Расійскай імперыі. |
2 |
|
Гістарычныя крыніцы вывучэння мінулага нашага краю ў ХІХ – пачатку ХХ стст. |
Раздзел 1. Становішча Кармяншчыны ў канцы ХVІІІ – першай палове ХІХ стст. (11 г.). |
||
Тэма 1. Становішча Кармяншчыны ў пачатку ХІХ ст. Кармяншчына ў вайне 1812 г. (2 г.) |
||
3 |
|
Агульная характарыстыка становішча Кармяншчыны. Адміністрацыйна-тэрытарыяльны падзел. Падзеі вайны 1812 г. на Кармяншчыне. Дзейнасць корпуса Эртэля. |
4 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне становішча Кармяншчыны ў пачатку ХІХ ст. па гістарычных крыніцах”. |
Тэма 2. Сацыяльна-эканамічнае развіццё (3 г.) |
||
5 |
|
Становішча розных груп насельніцтва ў пачатку ХІХ ст. Памешчыцкая гаспадарка ў п. п. ХІХ ст. Уладальнікі вёсак Кармяншчыны. Сялянская гаспадарка. |
6 |
|
Асаблівасці правядзення аграрных рэформ 30-40-х гг. ХІХ ст. на тэрыторыі Кармяншчыны. |
7 |
|
Практычная работа: “Мястэчка Карма ў першай палове ХІХ ст. Вывучэнне асаблівасцей гаспадаркі і сацыяльна-дэмаграфічнай структуры насельніцтва”. |
Тэма 3. Рэлігійнае і культурнае развіццё Кармяншчыны (6 г.) |
||
8 |
|
Канфесійнае становішча. Царкоўнае будаўніцтва. |
9 |
|
Стан адукацыі. Культурная спадчына. |
10 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне духоўнай культуры нашых продкаў паводле матэрыялаў этнографаў і сучасных этнаграфічных зборнікаў”. |
11-12 |
|
Экскурсія ў мемарыяльны комплекс “Палац Паскевічаў-Румянцавых” (г. Гомель) |
13 |
|
Гістарычная гульня “Кармяншчына ў канцы ХVІІІ – першай палове ХІХ стст.” |
Раздзел 2. Становішча Кармяншчыны ў другой палове ХІХ - пачатку ХХ стст. (19 г.). |
||
Тэма 1. Становішча Кармяншчыны ў другой палове ХІХ – пачатку ХХ ст. Сацыяльна-эканамічнае развіццё. (5 г.) |
||
14 |
|
Агульная характарыстыка становішча нашага краю ў другой палове ХІХ - пачатку ХХ стст. |
15 |
|
Асаблівасці правядзення сялянскай рэформы на землях Кармяншчыны. |
16 |
|
Сацыяльна-эканамічнае развіццё Кармяншчыны ў 1860-я – 1890-я гг. Змены ў м. Карма. |
17 |
|
Уплыў будаўніцтва чыгункі на заняткі жыхароў. Змены ў сацыяльна-эканамічным становішчы ў пачатку ХХ ст. |
18 |
|
Практычная работа: “Мястэчка Карма ў першай палове ХІХ ст. Вывучэнне асаблівасцей гаспадаркі і сацыяльна-дэмаграфічнай структуры насельніцтва”. |
Тэма 2. Выдатныя асобы нашага краю. Грамадскі рух. Становішча ў гады Першай сусветнай вайны 1914 – 1918 гг. і Лютаўскай рэвалюцыі 1917 г.(8 г.) |
||
19 |
|
Народніцкі і сацыял-дэмакратычны рух і Кармяншчына. |
20 |
|
Удзел П. М. Лепяшынскага ў народніцкім і сацыял-дэмакратычным руху. |
21-22 |
|
Экскурсія ў мемарыяльны музей П. М. Лепяшынскага. |
23 |
|
Падзеі рэвалюцыі 1905 – 1907 гг. на Кармяншчыне і іх уплыў. Кармяншчына ў 1907 – 1914 гг. |
24 |
|
Нашы землякі на франтах Першай сусветнай вайны. Уплыў вайны на становішча ў рэгіёне. |
25 |
|
Грамадскі рух на Кармяншчыне ў перыяд Першай сусветнай вайны і Лютаўскай рэвалюцыі. |
26 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне ўспамінаў жыхароў Кармяншчыны аб падзеях рэвалюцый 1905 – 1907 і Лютаўскай 1917 г.г.” |
Тэма 3. Рэлігійна-канфесійнае становішча і культурнае развіццё Кармяншчыны (6 г.) |
||
27 |
|
Канфесійнае жыццё насельніцтва. Знаёмства з дзейнасцю праваслаўнага прыходу (на прыкладзе аднаго з прыходаў). |
28 |
|
Духоўная і матэрыяльная культура ў другой палове ХІХ – пачатку ХХ стст. |
29 |
|
Архітэктурная спадчына Кармяншчыны. |
30 |
|
Адукацыя. Царкоўна-прыходскія школы і народныя вучылішчы і земскія школы. |
31-32 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне этнаграфічнай спадчыны нашага краю”. |
Прэзентацыя вучнёўскіх даследчых работ. “ХІХ – пачатак ХХ ст. – эпоха ў гісторыі майго краю і роду” (2 г.) |
||
33-34 |
|
Прэзентацыя вучнёўскіх даследчых работ. “ХІХ – пачатак ХХ ст. – эпоха ў гісторыі майго краю і роду” |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак “Кармяншчына ў эпоху Расійскай імперыі” |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Кармяншчына на шляху гістарычных выпрабаванняў ХХ – пачатку ХХІ стст. (1 г.) |
||
1 |
|
Уводзіны. Кармяншчына на шляху гістарычных выпрабаванняў ХХ – пачатку ХХІ стст. |
Раздзел 1. Кармяншчына ў 1917 – 1945 гг. (16 г.) |
||
Тэма 1. Кармяншчына ў 1917 – 1941 гг. (6 г.) |
||
2 |
|
Агульная характарыстыка становішча Кармяншчыны. На шляху да ўлады Саветаў. |
3 |
|
Ва ўмовах грамадзянскай вайны і замежнай інтэрвенцыі. |
4 |
|
Культурныя пераўтварэнні і становішча ў адукацыі ва ўмовах вайны. |
5 |
|
У міжваенны час. |
6 |
|
Развіццё вёскі. Грамадска-палітычнае развіццё. |
7 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне ўспамінаў землякоў”. |
Тэма 2. Кармяншчына ў гады выпрабаванняў Вялікай Айчыннай вайны (10г.) |
||
8 |
|
Акупацыя тэрыторыі Кармянскага раёна фашыстамі. Акупацыйны рэжым. |
9 |
|
Практычная работа: “Аналіз дакументаў аб зверствах фашыстаў на землях Кармяншчыны”. |
10 |
|
Народная барацьба з акупантамі. |
11 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне дзейнасці партызан па кнізе М. А. Дзмітрыева “У ціхай Серабранцы”, ва ўспамінах К. Мурашкова, матэрыялах А. Ушава і інш.”. |
12 |
|
Вызваленне Кармяншчыны ў час Гомельска-рэчыцкай аперацыі. |
13 |
|
Героі Савецкага Саюза – ураджэнцы Кармяншчыны. Яны вызначыліся пры вызваленні Кармяншчыны. |
14 |
|
Вынікі вайны на Кармяншчыне. Пачатак аднаўлення гаспадаркі |
15 |
|
Практычная работа: “Сустрэча з мясцовымі ветэранамі Вялікай Айчыннай вайны (вязнямі лагераў, дзецьмі вайны і г. д.), інтэрв’ю, запіс успамінаў аб вайне”. |
16-17 |
|
Вучнёўская даследчыцкая канферэнцыя (семінар) |
Раздзел 2. Кармяншчына ў другой палове 1940-х гг. – наш час (17 г.) |
||
Тэма 1. Пасляваеннае аднаўленне і развіццё Кармяншчыны (1945 г. – першая палова 1980-х гг.) (7 г.) |
||
18 |
|
Аднаўленне гаспадаркі. |
19 |
|
Практычная работа: “Запіс і апрацоўка ўспамінаў землякоў аб пасляваенным часе”. |
20 |
|
Памятныя мясціны Кармы і Кармяншчыны. |
21 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне гісторыі стварэння (аднаўлення) прамысловых прадпрыемстваў (на аснове архіўных дадзеных і афіцыйных дакументаў, успамінаў землякоў, якія працавалі на гэтых прадпрыемствах).” |
22 |
|
Кармяншчына ў часы «перабудовы» (1985 – 1991 гг). Наступствы катастрофы на Чарнобыльскай АЭС. |
23-24 |
|
Семінар: “Што змянілася на Кармяншчыне ў другой палове 40-х – 1991 гг.?” |
Тэма 2. Кармяншчына ва ўмовах станаўлення суверэнітэту і незалежнасці Беларусі. Сучаснае жыццё Кармяншчыны (10 г.) |
||
25 |
|
Падзеі 90-х гг. ХХ ст. на Кармяншчыне. |
26 |
|
Сацыяльна-эканамічнае развіццё Кармяншчыны. |
27 |
|
Практычная работа: “Сацыяльна-дэмаграфічнае становішча Кармяншчыны на мяжы стагоддзяў” (вывучэнне статыстычных дадзеных і матэрыялаў адкрытых публікацый і крыніц). |
28 |
|
Дзейнасць рэлігійных канфесій |
29 |
|
“Зара над Сожам” – наша раённая газета і важнейшая крыніца інфармацыі аб мінулым і сучаснасці Кармяншчыны (экскурсія ў рэдакцыю раённай газеты, сустрэча і гутарка вучняў з працоўным калектывам). |
30 |
|
Кармяншчына ў творах фальклору і мастацкай літаратуры (інтэграваныя заняткі з беларускай мовай і літаратурай). |
31 |
|
Практычны занятак: “Выдатныя асобы Кармяншчыны: знаёмства (сустрэча) з мясцовымі пісьменнікамі, вядомымі вучонымі і інш. вядомымі і ганаровымі землякамі”. |
32 |
|
Наша школа. Наша вёска (населены пункт) у ХХ – пачатку ХХІ стст.. |
33-34 |
|
Семінар: “Месца маіх сям’і і роду ў лёсах роднай зямлі” |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак: “Вынікі развіцця Кармяншчыны ў ХХ – пачатку ХХІ стст.”. |