Отдел образования
Кормянского райисполкома
Отдел образования
Кормянского райисполкома
ул. Ильющенко, д34, г.п. Корма
Гомельская область, 247173
ВУЧЭБНАЯ ПРАГРАМА
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны.Я, мая сям’я, мой род і родны край (уводнае знаёмства) (1 г.) |
||
1 |
|
Уводзіны. Я, мая сям’я, мой род і родны край (уводнае знаёмства). |
Тэма 1. “Хто Я?” (3 г.) |
||
2 |
|
Адкуль паходзіць маё імя і што яно азначае? Чаму мяне так назвалі? |
3 |
|
Як я магу ўзбагаціць вобраз майго імя? |
4 |
|
Практычная работа: “Хто я?” |
Тэма 2. “Мая сям’я”. (6 г.) |
||
5 |
|
Я і мая сям’я. Склад маёй сям’і. |
6 |
|
Антрапаніміка сям’і. З якіх пакаленняў складаецца мая сям’я? |
7 |
|
Працоўныя і сямейныя дынастыі. Свет захапленняў маёй сям’і. |
8 |
|
Цікавыя традыцыі маёй сям’і. Рэліквіі і ўзнагароды ў маёй сям’і. |
9 |
|
Геаграфія маёй сям’і. |
10 |
|
Практычная работа: “Мая сям’я – мой гонар” (прэзентацыя партфоліа сямей вучняў). |
Тэма 3. “Мой род”. (8 г.). |
||
11 |
|
Што такое род? Куды сягаюць карані радаводу маіх бацькоў? |
12 |
|
Што распавядаюць бабулі і дзядулі, матулі і таты пра сваіх продкаў? |
13 |
|
Характар, адносіны да сябе і людзей, працоўныя традыцыі маіх прашчураў. |
14 |
|
Гаспадарка маіх продкаў? З чаго жылі і што мелі? |
15 |
|
Якіх традыцый прытрымліваліся продкі ў адзенні, правядзенні вольнага часу, адпраўленні абрадаў і святаў? |
16 |
|
Лепшыя якасці маіх продкаў і мае адносіны ад іх. |
17 |
|
Гонар майго роду (паведамленні). |
18 |
|
Практычная работа: “Я і мой род”. |
Тэма 4. Мой радавод (складаем уласны радавод – практычныя заняткі) (10 г.) |
||
19-20 |
|
Як скласці свой радавод. Этапы стварэння радаводу. |
21-22 |
|
Стварэнне генеалагічнага дасье. |
23 -25 |
|
Складанне радаводнага дрэва. |
26 |
|
Завяршэнне працы па тэме “Мой радавод”. |
27-28 |
|
“Свята прадстаўлення радаводаў” (прэзентацыя радаводаў). |
Тэма 5. “Мая вуліца. Мая вёска (мой населены пункт)” (4 г.) |
||
29 |
|
Мая вуліца |
30 |
|
Мая вёска |
31 |
|
Падрыхтоўка да практычнай работы (прэзентацыі вуліцы і вёскі). |
32 |
|
Практычная работа: “Складанне фотапрэзентацый, афармленне сценгазет (і г. д.): “Мая вуліца”. “Мая вёска (мой населены пункт)” |
Тэма 6. “Мая малая радзіма – Кармяншчына” (2 г.) |
||
33 |
|
“Мая малая радзіма – Кармяншчына” |
34 |
|
Конкурс малюнкаў альбо прэзентацыя міні-праектаў:“Кармяншчына – мой гонар”. |
Выніковы занятак (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак: “Што я ведаю пра сваё мінулае, мінулае свайго роду і сваёй малой радзімы”. |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гісторыя Кармяншчыны – частка агульнай гісторыі нашай краіны.(4 г.) |
||
1 |
|
Гісторыка-геаграфічная характарыстыка Кармянскага раёна. Аб назве раённага цэнтра. Адкуль мы ведаем аб гісторыі сваёй малой радзімы. |
2 |
|
Крыніцы вывучэння мінулага нашага краю. Знаёмства з кнігай “Памяць: Кармянскі раён”. Гісторыя вывучэння Кармяншчыны. |
3 |
|
Музей – сховішча гістарычных скарбаў. |
4 |
|
Практычныя заняткі ў музеі (экскурсія ў музей, музейны пакой). |
Раздзел 1. Першабытнае грамадства (15 г.) |
||
Тэма 1. Гісторыя археалагічнага вывучэння Кармяншчыны. Пачатак засялення нашай мясцовасці людзьмі (2 г.) |
||
5 |
|
К. Палікарповіч. Г. Арцёменка. В. Капыцін. У. Будзько. Археалагічная карта Кармянскага раёна. |
6 |
|
Калі і як пачалося пранікненне чалавека на тэрыторыю нашай мясцовасці? |
Тэма 2. Другая і трэцяя хвалі засялення тэрыторыі Кармяншчыны (4 г.) |
||
7 |
|
Краманьёнцы на тэрыторыі нашай мясцовасці. |
8 |
|
Жыццё і заняткі людзей ва ўмовах ледавіка. Паляванне на маманта. |
9 |
|
З’яўленне плямёнаў паляўнічых на паўночных аленяў. Паселішчы сожскай (днепра-дзясніцкай) культуры. |
10 |
|
Грэнск і яго насельнікі (экскурсія ў археалагічны аддзел краязнаўчага музея). |
Тэма 3. Неалітычная гісторыя Кармяншчыны. Эпоха бронзы (3 г.) |
||
11 |
|
“Баявыя сякеры”. Сярэднедняпроўцы. |
12 |
|
Супольнасць тшчынецка-сосніцкай культуры. |
13 |
|
Археалагічныя помнікі эпохі неаліту і бронзы. |
Тэма 4. Эпоха жалеза. (5 г.) |
||
14 |
|
Мілаградская і зарубінецкая культуры. |
15 |
|
Супольнасць кіеўскай культуры. Калочынцы. |
16 |
|
Археалагічныя помнікі Кармяншчыны эпохі жалеза. |
17-18 |
|
Практычныя заняткі ў археалагічным аддзеле краязнаўчага музея. |
Гульня-падарожжа: “Эпоха першабытнасці: падарожжа ў часе і прасторы”(1 г.) |
||
19 |
|
Гульня-падарожжа: “Эпоха першабытнасці: падарожжа ў часе і прасторы”. |
Раздзел 2. Эпоха Сэрэдневякоўя (15 г.) |
||
Тэма 1. Кармяншчына ў час шырокай славянскай каланізацыі. Ранняя гісторыя радзімічаў (3 г.) |
||
20 |
|
Калі і як на тэрыторыі нашага краю пачалося рассяленне славян? Гіпотэзы паходжання рассялення славян. Славяна-балцкае насельніцтва. |
21 |
|
Радзіміцкія тапонімы Кармяншчыны. Роля ракі Сож у жыцці насельніцтва нашага краю. Месца і роля радзімічаў у нашай гісторыі. |
22 |
|
Курганныя могільнікі каля вёсак Хізаў, Стараград і Задуб’е. |
Тэма 2. Палітычнае і знешнепалітычнае становішча краю, пад уладай Кіева, Смаленскай і Чарнігаўскай зямель, ВКЛ (5 г.) |
||
23 |
|
Падзеі 885 і 984 гг. і іх сувязь з нашай мясцовасцю. Гіпотэзы месцазнаходжання бітвы на р. Пяшчане і магчымага ўдзелу нашых продкаў у ёй. |
24 |
|
Землі Кармяншчыны ў складзе Смаленскай і Чарнігаўскай зямель. Чачэрскае княства, чачэрскія ўдзельныя князі. Чачэрск – бліжэйшы гаспадарчы і палітычны цэнтр. Чачэрскі замак. |
25 |
|
Уключэнне зямель рэгіёну ў склад ВКЛ. Асаблівасці становішча ў складзе ВКЛ. Чачэрскі замак у ХІV – ХV стст. – цэнтр палітычнага і гаспадарчага жыцця ў рэгіёне. |
26 |
|
Адносіны з хазарамі і іншымі качэўнікамі: сведчанні летапісаў і вынікі даследванняў вучоных. Мангола-татарская навала: гіпотэзы і рэальнасць. |
27 |
|
Магчымы ўдзел нашых продкаў у бітвах на Сініх Водах 1362 г. і Грунвальдскай 1410 г. |
Тэма 3. Гаспадарчае развіццё і духоўная культура нашага краю (6 г.) |
||
28 |
|
Палюддзе. Бортніцтва і іншыя промыслы: мясцовыя традыцыі. |
29 |
|
Роля Сажа ў гаспадарчым жыцці рэгіёна. Развіццё гаспадаркі ў ХІV – ХV стст. Грашовыя скарбы на тэрыторыі Кармяншчыны. |
30 |
|
Звесткі з “Аповесці мінулых часоў” пра паганскія звычаі нашых продкаў.Духоўная спадчына зямель нашага рэгіёна. |
31 |
|
Сведчанні паганскага мінулага ў мясцовым фальклоры. Паганскія абрады і капішчы. Мясцовыя легенды і паданні пра звычаі і абрады нашых продкаў. |
32-33 |
|
Практычная работа. (Варыянты работы: экскурсія на р. Сож, назіранне прыроднага асяроддзя гістарычнай прасторы нашых продкаў і інш.). |
Віктарына “Наш край у часы сярэдневякоўя” (1 г.) |
||
34 |
|
Віктарына “Наш край у часы сярэдневякоўя”. |
Выніковы занятак (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак “Кармяншчына ў эпоху першабытнасці сярэдневечча” (форма занятка на выбар настаўніка). |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Рэчы Паспалітай (ХVІ – ХVІІІ стст. ) (1 г.). |
||
1 |
|
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Рэчы Паспалітай (ХVІ – ХVІІІ стст. ) |
Раздзел 1. Становішча Кармяншчыны ў ХVІ – першая палове ХVІІ стст.(15 г.) |
||
Тэма 1. Прырода, гаспадарка і адміністрацыйнае падпарадкаванне. Знешнепалітычнае становішча (4 г.) |
||
2 |
|
Змены ў адміністрацыйным дзяленні паводле рэформы 1565 – 1566 гг. Сям’я – вясковая грамада, павет - ваяводства, дзяржава. |
3 |
|
Кармяншчына і навакольны рэгіён у знешнепалітычных канфліктах ВКЛ і Масквой у 1500 – 1535 гг. |
4 |
|
Наш край у гады Лівонскай вайны 1558 – 1583 гг. Становішча нашай мясцовасці ў час знешнепалітычных канфліктаў Рэчы Паспалітай у др. п. ХVІ – першай палове ХVІІ стст. |
5 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне пісьмовых крыніц”. |
Тэма 2. Асаблівасці становішча падняпроўскіх валасцей у складзе ВКЛ. Сацыяльна-эканамічнае развіццё (5 г.) |
||
6 |
|
Валасныя граматы: па дняпроўскім валасцям (1500 г.), Чачэрскай воласці (1547, 1554, 1560 гг.). |
7 |
|
Валасныя граматы Прапойскай воласці (1547, 1554, 1560, 1561 гг.). |
8 |
|
Развіццё гаспадаркі. Асаблівасці становішча розных груп насельніцтва і гаспадаркі нашай мясцовасці. Зяцькавіцкі кірмаш. Сожская шляхта. |
9 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне зместу велікакняжацкіх грамат 1500, 1511, 1518, 1554, 1561 гг. (на выбар настаўніка). |
10 |
|
Змены ў становішчы “чачэрскіх панцырных баяр” паводле граматы Стэфана Баторыя. Судовыя спрэчкі паміж чачэрскімі панцырнымі баярамі і чачэрскімі староствамі. Мясцовыя кварта і гіберна. |
Тэма 3. Чачэрскі замак ў ХVІ – першай палове ХVІІ стст. Вёскі Кармяншчыны ў складзе Чачэрскага і Прапойскага старостваў (5 г.) |
||
11 |
|
Чачэрскі замак як важнейшы цэнтр жыцця нашага рэгіёна. Адносіны насельніцтва часткі тэрыторыі Кармяншчыны да Чачэрскага замка. |
12 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне пісьмовых крыніц”. |
13 |
|
Гандлёва-эканамічныя і культурныя сувязі з Прапойскам. |
14 |
|
Чачэрскія і прапойскія староствы: след у гісторыі. Мясцовая шляхта. |
15 |
|
Першыя пісьмовыя звесткі аб вёсках Кармяншчыны і Карме. |
Наш край у ХVІ – п. п. ХVІІ стст. (1 г.) |
||
16 |
|
Наш край у ХVІ – п. п. ХVІІ стст.” (Форма занятка на выбар настаўніка і вучняў). |
Раздзел 2. Кармяншчына ў другой палове ХVІІ – ХVІІІ стст. (13 г.). |
||
Тэма 1. Становішча ў час войнаў і канфліктаў (3 г.) |
||
17 |
|
Падзеі казацка – сялянскай 1648 – 1651 гг. і 1654 – 1667 гг. у нашай мясцовасці. |
18 |
|
Падзеі Паўночнай вайны 1700 - 1721 гг. Легенда пра паходжанне в. Енцы і рэальныя падзеі. |
19 |
|
Практычная работа: “Вынікі “крывавага патопу” для нашага краю. Вывучэнне статыстычных і іншых дадзеных аб дэмаграфічнай сітуацыі (стратах) у Рэчыцкім і Мсціслаўскім паветах”. |
Тэма 2. Сацыяльна-эканамічнае развіццё нашай мясцовасці (5 г.) |
||
20 |
|
Развіццё рамяства і гандлю ў рэгіёне. |
21 |
|
Становішча розных катэгорый насельніцтва і развіццё гаспадаркі Кармяншчыны ў др. п. ХVІІ – ХVІІІ стст. |
22 |
|
Развіццё гандлёва-эканамічных сувязей з іншымі рэгіёнамі. |
23 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне Інвентароў Чачэрскага староства 1704 і 1726 гг., а таксама “Люстрацыі Чачэрскага староства” (1765 г. ). |
24 |
|
Генеалагічнае практычнае заданне (па жаданні настаўніка і вучняў): вызначэнне шляхецкіх родаў, якія згадваюцца ў “Спісе баяраў Чачэрскага староства” (1726 г.) і прозвішчаў магчымых нашчадкаў у цяперашняй Кармяншчыне. |
Тэма 3. Культурная спадчына і традыцыі нашага краю (5 г.). |
||
25 |
|
Матэрыяльная і духоўная культура нашага рэгіёна. Вывучэнне фальклору. Легенды і паданні. |
26 |
|
Практычная работа: “Апрацоўка і вывучэнне матэрыялу вучнёўскай этнаграфічнай экспедыцыі. Легенды і паданні нашага краю.” |
27 |
|
Уплыў гістарычных працэсаў першага перыяду Новага часу на матэрыяльную і духоўную культуру нашых продкаў. |
28-29 |
|
Практычныя заняткі . Складанне летапісу населенага пункта ў гэты перыяд. (Варыянты: прэзентацыя турыстычнага маршруту, прадстаўленне відэаролікаў і г. д.). |
Экскурсіі па культурна – гістарычным помнікам нашага краю (5 г.) |
||
30-34 |
|
Экскурсіі па культурна – гістарычным помнікам нашага краю (“Залатое кальцо Гомельшчыны” і інш., на выбар настаўніка і вучняў) |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак. Краязнаўчая гульня “Наш край у ХVІ – ХVІІІ стст.” |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Расійскай імперыі. Гістарычныя крыніцы вывучэння мінулага нашага краю ў ХІХ – пачатку ХХ стст. (2 г.). |
||
1 |
|
Гістарычны лёс Кармяншчыны ў эпоху Расійскай імперыі. |
2 |
|
Гістарычныя крыніцы вывучэння мінулага нашага краю ў ХІХ – пачатку ХХ стст. |
Раздзел 1. Становішча Кармяншчыны ў канцы ХVІІІ – першай палове ХІХ стст. (11 г.). |
||
Тэма 1. Становішча Кармяншчыны ў пачатку ХІХ ст. Кармяншчына ў вайне 1812 г. (2 г.) |
||
3 |
|
Агульная характарыстыка становішча Кармяншчыны. Адміністрацыйна-тэрытарыяльны падзел. Падзеі вайны 1812 г. на Кармяншчыне. Дзейнасць корпуса Эртэля. |
4 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне становішча Кармяншчыны ў пачатку ХІХ ст. па гістарычных крыніцах”. |
Тэма 2. Сацыяльна-эканамічнае развіццё (3 г.) |
||
5 |
|
Становішча розных груп насельніцтва ў пачатку ХІХ ст. Памешчыцкая гаспадарка ў п. п. ХІХ ст. Уладальнікі вёсак Кармяншчыны. Сялянская гаспадарка. |
6 |
|
Асаблівасці правядзення аграрных рэформ 30-40-х гг. ХІХ ст. на тэрыторыі Кармяншчыны. |
7 |
|
Практычная работа: “Мястэчка Карма ў першай палове ХІХ ст. Вывучэнне асаблівасцей гаспадаркі і сацыяльна-дэмаграфічнай структуры насельніцтва”. |
Тэма 3. Рэлігійнае і культурнае развіццё Кармяншчыны (6 г.) |
||
8 |
|
Канфесійнае становішча. Царкоўнае будаўніцтва. |
9 |
|
Стан адукацыі. Культурная спадчына. |
10 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне духоўнай культуры нашых продкаў паводле матэрыялаў этнографаў і сучасных этнаграфічных зборнікаў”. |
11-12 |
|
Экскурсія ў мемарыяльны комплекс “Палац Паскевічаў-Румянцавых” (г. Гомель) |
13 |
|
Гістарычная гульня “Кармяншчына ў канцы ХVІІІ – першай палове ХІХ стст.” |
Раздзел 2. Становішча Кармяншчыны ў другой палове ХІХ - пачатку ХХ стст. (19 г.). |
||
Тэма 1. Становішча Кармяншчыны ў другой палове ХІХ – пачатку ХХ ст. Сацыяльна-эканамічнае развіццё. (5 г.) |
||
14 |
|
Агульная характарыстыка становішча нашага краю ў другой палове ХІХ - пачатку ХХ стст. |
15 |
|
Асаблівасці правядзення сялянскай рэформы на землях Кармяншчыны. |
16 |
|
Сацыяльна-эканамічнае развіццё Кармяншчыны ў 1860-я – 1890-я гг. Змены ў м. Карма. |
17 |
|
Уплыў будаўніцтва чыгункі на заняткі жыхароў. Змены ў сацыяльна-эканамічным становішчы ў пачатку ХХ ст. |
18 |
|
Практычная работа: “Мястэчка Карма ў першай палове ХІХ ст. Вывучэнне асаблівасцей гаспадаркі і сацыяльна-дэмаграфічнай структуры насельніцтва”. |
Тэма 2. Выдатныя асобы нашага краю. Грамадскі рух. Становішча ў гады Першай сусветнай вайны 1914 – 1918 гг. і Лютаўскай рэвалюцыі 1917 г.(8 г.) |
||
19 |
|
Народніцкі і сацыял-дэмакратычны рух і Кармяншчына. |
20 |
|
Удзел П. М. Лепяшынскага ў народніцкім і сацыял-дэмакратычным руху. |
21-22 |
|
Экскурсія ў мемарыяльны музей П. М. Лепяшынскага. |
23 |
|
Падзеі рэвалюцыі 1905 – 1907 гг. на Кармяншчыне і іх уплыў. Кармяншчына ў 1907 – 1914 гг. |
24 |
|
Нашы землякі на франтах Першай сусветнай вайны. Уплыў вайны на становішча ў рэгіёне. |
25 |
|
Грамадскі рух на Кармяншчыне ў перыяд Першай сусветнай вайны і Лютаўскай рэвалюцыі. |
26 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне ўспамінаў жыхароў Кармяншчыны аб падзеях рэвалюцый 1905 – 1907 і Лютаўскай 1917 г.г.” |
Тэма 3. Рэлігійна-канфесійнае становішча і культурнае развіццё Кармяншчыны (6 г.) |
||
27 |
|
Канфесійнае жыццё насельніцтва. Знаёмства з дзейнасцю праваслаўнага прыходу (на прыкладзе аднаго з прыходаў). |
28 |
|
Духоўная і матэрыяльная культура ў другой палове ХІХ – пачатку ХХ стст. |
29 |
|
Архітэктурная спадчына Кармяншчыны. |
30 |
|
Адукацыя. Царкоўна-прыходскія школы і народныя вучылішчы і земскія школы. |
31-32 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне этнаграфічнай спадчыны нашага краю”. |
Прэзентацыя вучнёўскіх даследчых работ. “ХІХ – пачатак ХХ ст. – эпоха ў гісторыі майго краю і роду” (2 г.) |
||
33-34 |
|
Прэзентацыя вучнёўскіх даследчых работ. “ХІХ – пачатак ХХ ст. – эпоха ў гісторыі майго краю і роду” |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак “Кармяншчына ў эпоху Расійскай імперыі” |
№заняткаў |
Дата правядзення |
Тэма заняткаў |
1 |
2 |
3 |
Уводзіны. Кармяншчына на шляху гістарычных выпрабаванняў ХХ – пачатку ХХІ стст. (1 г.) |
||
1 |
|
Уводзіны. Кармяншчына на шляху гістарычных выпрабаванняў ХХ – пачатку ХХІ стст. |
Раздзел 1. Кармяншчына ў 1917 – 1945 гг. (16 г.) |
||
Тэма 1. Кармяншчына ў 1917 – 1941 гг. (6 г.) |
||
2 |
|
Агульная характарыстыка становішча Кармяншчыны. На шляху да ўлады Саветаў. |
3 |
|
Ва ўмовах грамадзянскай вайны і замежнай інтэрвенцыі. |
4 |
|
Культурныя пераўтварэнні і становішча ў адукацыі ва ўмовах вайны. |
5 |
|
У міжваенны час. |
6 |
|
Развіццё вёскі. Грамадска-палітычнае развіццё. |
7 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне ўспамінаў землякоў”. |
Тэма 2. Кармяншчына ў гады выпрабаванняў Вялікай Айчыннай вайны (10г.) |
||
8 |
|
Акупацыя тэрыторыі Кармянскага раёна фашыстамі. Акупацыйны рэжым. |
9 |
|
Практычная работа: “Аналіз дакументаў аб зверствах фашыстаў на землях Кармяншчыны”. |
10 |
|
Народная барацьба з акупантамі. |
11 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне дзейнасці партызан па кнізе М. А. Дзмітрыева “У ціхай Серабранцы”, ва ўспамінах К. Мурашкова, матэрыялах А. Ушава і інш.”. |
12 |
|
Вызваленне Кармяншчыны ў час Гомельска-рэчыцкай аперацыі. |
13 |
|
Героі Савецкага Саюза – ураджэнцы Кармяншчыны. Яны вызначыліся пры вызваленні Кармяншчыны. |
14 |
|
Вынікі вайны на Кармяншчыне. Пачатак аднаўлення гаспадаркі |
15 |
|
Практычная работа: “Сустрэча з мясцовымі ветэранамі Вялікай Айчыннай вайны (вязнямі лагераў, дзецьмі вайны і г. д.), інтэрв’ю, запіс успамінаў аб вайне”. |
16-17 |
|
Вучнёўская даследчыцкая канферэнцыя (семінар) |
Раздзел 2. Кармяншчына ў другой палове 1940-х гг. – наш час (17 г.) |
||
Тэма 1. Пасляваеннае аднаўленне і развіццё Кармяншчыны (1945 г. – першая палова 1980-х гг.) (7 г.) |
||
18 |
|
Аднаўленне гаспадаркі. |
19 |
|
Практычная работа: “Запіс і апрацоўка ўспамінаў землякоў аб пасляваенным часе”. |
20 |
|
Памятныя мясціны Кармы і Кармяншчыны. |
21 |
|
Практычная работа: “Вывучэнне гісторыі стварэння (аднаўлення) прамысловых прадпрыемстваў (на аснове архіўных дадзеных і афіцыйных дакументаў, успамінаў землякоў, якія працавалі на гэтых прадпрыемствах).” |
22 |
|
Кармяншчына ў часы «перабудовы» (1985 – 1991 гг). Наступствы катастрофы на Чарнобыльскай АЭС. |
23-24 |
|
Семінар: “Што змянілася на Кармяншчыне ў другой палове 40-х – 1991 гг.?” |
Тэма 2. Кармяншчына ва ўмовах станаўлення суверэнітэту і незалежнасці Беларусі. Сучаснае жыццё Кармяншчыны (10 г.) |
||
25 |
|
Падзеі 90-х гг. ХХ ст. на Кармяншчыне. |
26 |
|
Сацыяльна-эканамічнае развіццё Кармяншчыны. |
27 |
|
Практычная работа: “Сацыяльна-дэмаграфічнае становішча Кармяншчыны на мяжы стагоддзяў” (вывучэнне статыстычных дадзеных і матэрыялаў адкрытых публікацый і крыніц). |
28 |
|
Дзейнасць рэлігійных канфесій |
29 |
|
“Зара над Сожам” – наша раённая газета і важнейшая крыніца інфармацыі аб мінулым і сучаснасці Кармяншчыны (экскурсія ў рэдакцыю раённай газеты, сустрэча і гутарка вучняў з працоўным калектывам). |
30 |
|
Кармяншчына ў творах фальклору і мастацкай літаратуры (інтэграваныя заняткі з беларускай мовай і літаратурай). |
31 |
|
Практычны занятак: “Выдатныя асобы Кармяншчыны: знаёмства (сустрэча) з мясцовымі пісьменнікамі, вядомымі вучонымі і інш. вядомымі і ганаровымі землякамі”. |
32 |
|
Наша школа. Наша вёска (населены пункт) у ХХ – пачатку ХХІ стст.. |
33-34 |
|
Семінар: “Месца маіх сям’і і роду ў лёсах роднай зямлі” |
Выніковы занятак. (1 г.) |
||
35 |
|
Выніковы занятак: “Вынікі развіцця Кармяншчыны ў ХХ – пачатку ХХІ стст.”. |
на областных и республиканских конкурсах и олимпиадах за 2022/2023 учебный год
7
дипломов I степени
12
диплома II степени
23
диплома III степени
15 апреля на базе ГУО "Коротьковская средняя школа Кормянского района имени П.П. Качуевского" прошел районный этап областного фестиваля любительских театральных коллективов «Аркад» на иностранных языках.
В фестивале приняли участие 5 любительских театральных коллективов учреждений общего среднего образования.
По итогам работы жюри победителями фестиваля признаны театральные коллективы:
1 место - коллектив Воровской СШ, 2 место - коллектив Гимназии г.п.Корма, 3 место - коллектив Барсуковской СШ.
Поздравляем победителей фестиваля и желаем творческих побед в будущем!